Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie en de Apple Support Ed garantie. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

Meer informatie over de Nederlandse consumentenwetgeving vindt u op de website van het Europees Consumenten Centrum op http://www.eccnederland.nl/nl

Garantie bij Apple Support Ed

Ik wil niet dat je voor onverwachte verrassingen komt te staan bij het gebruik van jouw Apple-product of Hackintosh.
Daarom biedt Apple Support Ed standaard 2 jaar consumentengarantie* bij de aankoop van een Apple en 3 jaar garantie op Hackintosh systemen.
Welke voorwaarden gelden voor andere producten, kun je hieronder lezen:

Garantie op Apple-producten

Apple Support Ed geeft consumenten 2 jaar garantie bij de aankoop van een Apple product.
Deze garantie geld niet voor krassen of andere gebruikssporen op het scherm van je iPhone, iPad of MacBook.
Kopen bij Apple Support Ed betekent daarom dat je 2 jaar lang zonder zorgen gebruik kunt maken van je Apple-producten.

Garantie op overige merken

Apple Support Ed geeft je bij aankoop van alle andere merken minimaal 2 jaar consumenten garantie.

Garantie voor zakelijke klanten en bedrijven

Voor niet-consumenten, zoals zakelijke klanten en bedrijven, gelden andere garantievoorwaarden. Door Europese wetgeving komen niet-consumenten niet in aanmerking voor de extra garantie van Apple Support Ed op Apple-producten. Doe je als niet-consument aankopen bij Apple Support Ed, dan geldt de wettelijke garantietermijn van 1 jaar op diverse (Apple) producten. Lees meer over de garantie en de voorwaarden die Apple Support Ed biedt bij Garantie Apple.

Garantie op Hackintosh

Apple Support Ed geeft consumenten én zakelijke gebruikers 3 jaar garantie bij de aankoop van een Hackintosh. Een Hackintosh kopen bij Apple Support Ed betekent daarom dat je 3 jaar lang zonder zorgen gebruik kunt maken van je product. De systemen worden volledig getest vóór aflevering en worden volledig werkend geleverd of achter gelaten bij je.

Verder krijg je van mij gratis 3 maanden software support voor het geval er toch iets niet goed mocht zijn met het OS. Deze support is ter plaatse of online. Afhankelijk van de situatie. Het vervangen van hardware door defecten van producten wordt tot 3 jaar na aanschaf gratis gedaan. Dit is exclusief materiaalkosten en eventuele reiskosten die niet bij een garantie horen.

Wanneer er dus iets is met je Mac of Hack neem je contact op met mij en dan regel ik dat het product gehaald en weer gebracht wordt.
Lees hier over retourneren en bijkomende kosten.

* Wanneer er sprake is van een aankoop door een consument, dan geeft Apple Support Ed een extra garantie op alle Apple-computers, Apple iPads, Apple iPone’s in het assortiment. Al deze bij Apple Support Ed nieuw verkochte producten krijgen 2 jaar garantie vanaf de datum van aankoop, ongeacht de garantietermijn van de fabrikant. Deze garantie is, met ingang van 1 Januari 2018, van toepassing op alle Apple-computers, Apple iPads en Apple iPone’s in het assortiment. Deze garantie is niet van toepassing op aankopen gedaan door Niet-Consumenten (bijv. bedrijven, zakelijke aankoop).

Aanspraak maken op garantie:
In de volgende gevallen kunt je aanspraak maken op de extra garantie aangeboden door Apple Support Ed garantie:

1) Defect binnen 8 dagen (Dead On Arrival)
2) Defect binnen garantie; na 8 dagen, maar binnen de garantietermijn van het product.
3) Verkeerd geleverd, dus een foute levering van Apple Support Ed

Met vragen over deze procedure kunt je mailen naar support@applesupported.nl


Garantie van Apple Nederland

Als goederen een gebrek vertonen of niet voldoen aan de koopovereenkomst, hebben consumenten op grond van de Nederlandse consumentenwetgeving recht op gratis reparatie of vervanging, korting of restitutie door de verkoper.

Als u hardwareproducten van Apple koopt, wordt uw product eveneens gedekt door de Eenjarige Beperkte Garantie van Apple. Deze dekking geldt naast en in aanvulling op uw wettelijke rechten onder de Nederlandse consumentenwetgeving. U kunt ook extra voordelen verkrijgen door het optionele AppleCare Protection Plan of AppleCare+ aan te schaffen.

Als uw product een gebrek vertoont of niet voldoet aan de koopovereenkomst, kunt u kiezen of u een vordering indient onder de Nederlandse consumentenwetgeving, de Eenjarige Beperkte Garantie van Apple of het optionele AppleCare Protection Plan of AppleCare+ (indien van toepassing).

  1. 1-AppleCare+ is een optionele verzekering voor de dekking van het risico op onopzettelijke schade aan uw iPad, iPhone of iPod, een lege batterij en vereiste technische ondersteuning.
  2. 2-Apple-ondersteuning: 0800 0201 581. Het gratis telefoonnummer is voor vaste telefoons. Sommige mobiele providers bieden geen toegang of brengen kosten in rekening.
  3. 3-Telefonische technische ondersteuning omvat hulp bij installatie, montage, basisconfiguratie en softwareproblemen.