Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie en de Apple Support Ed garantie. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

Meer informatie over de Nederlandse consumentenwetgeving vindt u op de website van het Europees Consumenten Centrum op http://www.eccnederland.nl/nl

Garantie bij Apple Support Ed

Ik wil niet dat je voor onverwachte verrassingen komt te staan bij het gebruik van jouw Apple-product of Hackintosh.
Daarom biedt Apple Support Ed standaard 2 jaar consumentengarantie* bij de aankoop van een Apple en 3 jaar garantie op Hackintosh systemen.
Welke voorwaarden gelden voor andere producten, kun je hieronder lezen:

Garantie op Apple-producten

Apple Support Ed geeft consumenten standaard 2 jaar garantie bij de aankoop van een Apple product.
Deze garantie geld niet voor krassen of andere gebruikssporen op het scherm van je iPhone, iPad of MacBook.
Kopen bij Apple Support Ed betekent daarom dat je 2 jaar lang zonder zorgen gebruik kunt maken van je Apple-producten. Deze garantie kun je verder uitbreiden met Pro Care en Pro Care + Damage garantie. Deze Pro Care pakketten zijn zowel voor consumenten als bedrijven geldig.

Uitleg garantie Pro Care Apple Support Ed

Verleng je standaard Apple-garantie met drie jaar tegen productie- en fabrieksfouten of schade.

Apple is enige tijd geleden gestopt met het verkopen van AppleCare-pakketten. In samenwerking met mijn leverancier bied ik daarom vanaf nu verschillende CarePacks aan. Hiermee lever ik je een goed alternatief, tegen een scherpe prijs. Ik heb twee pakketten voor je.

- 3 jaar garantie Pro Care - Apple Support Ed: Dit garantiepakket verlengt je standaard Apple-garantie met 3 jaar, tegen productie- en fabrieksfouten. Ook wordt het device gratis opgehaald en na reparatie weer afgeleverd door onze pakketdienst. Deze vorm van Care komt het dichtste in de buurt van de AppleCare-standaard.

- 3 jaar garantie Pro Care + Damage - Apple Support Ed: Deze vorm verschilt van de Pro Care, omdat deze ook schades dekt. Daarnaast heb je dezelfde garanties als bij de Pro Care.

Hieronder de uitleg Pro Care + Damage voor iOS en voor macOS

Pro Care + Damage voor iOS

Valt je iPhone en is het scherm gebroken? Geen nood. Met deze Pro Care + Damage is ook schade van buitenaf gedekt, zoals val-, stoot- en waterschade. Je betaalt slechts €65,- ex btw aan eigen risico, ongeacht wat het defect aan het iOS-apparaat is. Een reparatie onder Pro Care + Damage kan één keer, gedurende de looptijd van de overeenkomst.

Pro Care + Damage voor macOS

Ook bij macOS-apparaten wordt schade van buitenaf gedekt, voor twee keer een schadegeval per device, gedurende de looptijd van de overeenkomst. Hierbij is val-, stoot- of vochtschade gedekt. Het eigen risico bedraagt €89,- ex btw per reparatie.

De verschillende vormen van Pro Care Apple Support Ed

OnderwerpPro Care - Apple Support EdPro Care + Damage - Apple Support Ed
Beschikbaar voor

macOS en iOS

macOS en iOS

Duur

Drie jaar

Drie jaar

Dekking

Productie- en fabrieksfouten

Productie-, fabrieksfouten en schade

Diagnosekosten bij No Fault Found

Gedekt

Gedekt

Soort schade gedekt

Niet van toepassing

Valschade, stootschade en vochtschade

Aantal keren dekking bij schade

Niet van toepassing

iOS: Eénmaal, met aftrek van eigen risico
macOS: Tweemaal, met aftrek van eigen risico

Eigen risico bij schade

Niet van toepassing

iOS: €65,- ex btw
macOS: €89,- ex btw

Verplichtingen

Niet van toepassing

macOS: Gebruik van een degelijke sleeve
iOS: Gebruik van een degelijke hoes

Pro Care claim vervalt bij

Schade door reparatiepogingen van derden
of opzettelijke molest

Schade door reparatiepogingen van derden
of opzettelijke molest

Haal- en brengservice Benelux

Ja

Ja

Garantie op overige merken

Apple Support Ed geeft je bij aankoop van alle andere merken minimaal 2 jaar consumenten garantie.

Garantie voor zakelijke klanten en bedrijven

Voor niet-consumenten, zoals zakelijke klanten en bedrijven, gelden andere garantievoorwaarden. Door Europese wetgeving komen niet-consumenten niet in aanmerking voor de extra 2 jaar garantie van Apple Support Ed op Apple-producten. Doe je als niet-consument aankopen bij Apple Support Ed, dan geldt de wettelijke garantietermijn van 1 jaar op diverse (Apple) producten tenzij je de Pro Care, of Pro Care + Damage van Apple Support Ed erbij neemt.. Lees meer over de garantie en de voorwaarden die Apple Support Ed biedt bij Garantie Apple hierboven.

Garantie op Hackintosh

Apple Support Ed geeft consumenten én zakelijke gebruikers 3 jaar garantie bij de aankoop van een Hackintosh. Een Hackintosh kopen bij Apple Support Ed betekent daarom dat je 3 jaar lang zonder zorgen gebruik kunt maken van je product. De systemen worden volledig getest vóór aflevering en worden volledig werkend geleverd of achter gelaten bij je.

Verder krijg je van mij gratis 3 maanden software support voor het geval er toch iets niet goed mocht zijn met het OS. Deze support is ter plaatse of online. Afhankelijk van de situatie. Het vervangen van hardware door defecten van producten wordt tot 3 jaar na aanschaf gratis gedaan. Dit is exclusief materiaalkosten en eventuele reiskosten die niet bij een garantie horen.

Wanneer er dus iets is met je Mac of Hack neem je contact op met mij en dan regel ik dat het product gehaald en weer gebracht wordt.
Lees hier over retourneren en bijkomende kosten.

* Wanneer er sprake is van een aankoop door een consument, dan geeft Apple Support Ed een extra garantie op alle Apple-computers, Apple iPads, Apple iPone’s in het assortiment. Al deze bij Apple Support Ed nieuw verkochte producten krijgen 2 jaar garantie vanaf de datum van aankoop, ongeacht de garantietermijn van de fabrikant. Deze garantie is, met ingang van 1 Januari 2018, van toepassing op alle Apple-computers, Apple iPads en Apple iPone’s in het assortiment. Deze garantie is niet van toepassing op aankopen gedaan door Niet-Consumenten (bijv. bedrijven, zakelijke aankoop).

Aanspraak maken op garantie:
In de volgende gevallen kunt je aanspraak maken op de extra garantie aangeboden door Apple Support Ed garantie:

1) Defect binnen 8 dagen (Dead On Arrival)
2) Defect binnen garantie; na 8 dagen, maar binnen de garantietermijn van het product.
3) Verkeerd geleverd, dus een foute levering van Apple Support Ed

Met vragen over deze procedure kunt je mailen naar support@applesupported.nl


Garantie van Apple Nederland

Als goederen een gebrek vertonen of niet voldoen aan de koopovereenkomst, hebben consumenten op grond van de Nederlandse consumentenwetgeving recht op gratis reparatie of vervanging, korting of restitutie door de verkoper.

Als u hardwareproducten van Apple koopt, wordt uw product eveneens gedekt door de Eenjarige Beperkte Garantie van Apple. Deze dekking geldt naast en in aanvulling op uw wettelijke rechten onder de Nederlandse consumentenwetgeving. U kunt ook extra voordelen verkrijgen door het optionele AppleCare Protection Plan of AppleCare+ aan te schaffen.

Als uw product een gebrek vertoont of niet voldoet aan de koopovereenkomst, kunt u kiezen of u een vordering indient onder de Nederlandse consumentenwetgeving, de Eenjarige Beperkte Garantie van Apple of het optionele AppleCare Protection Plan of AppleCare+ (indien van toepassing).

  1. 1-AppleCare+ is een optionele verzekering voor de dekking van het risico op onopzettelijke schade aan uw iPad, iPhone of iPod, een lege batterij en vereiste technische ondersteuning.
  2. 2-Apple-ondersteuning: 0800 0201 581. Het gratis telefoonnummer is voor vaste telefoons. Sommige mobiele providers bieden geen toegang of brengen kosten in rekening.
  3. 3-Telefonische technische ondersteuning omvat hulp bij installatie, montage, basisconfiguratie en softwareproblemen.